emmalundbergg

Alla inlägg under januari 2013

Av Emma Lundberg - 29 januari 2013 17:23

Dålig blogguppdatering nu på senaste tiden men har fullt upp med livet här i Funkan! Här kommer i alla fall lite av de härliga händelserna som jag var med om i helgen.


Lördag var det picknick vid Castillot med en massa människor från skolan. Det var jättevarmt så kunde gå i klänning i januari, helt galet! Fotade en massa nere på stranden, dock så var det rättså kallt i havet kan jag lova..


Söndag gick jag och Nike och åt på en restaurant som heter La Primavera, jag åt lasagne och det var sjuk gott!


Nu är det tillbaka till vardagen igen och måndagen började med matteprov och veckan fortsätter med bland annat historiainlämning och en ny kurs, psykologi. Precis det jag behövde, mer plugg.. 


Ha det kung så länge, puss puss!


       

Picknick vid Castillot! Vi lekte en massa lekar också som bland annat 'under hökens vingar kom'

     

Jennifer nere på stranden

   

Calle (Carl-Oscar) och Jasse (Jasmine)

               

Vi åt lunch och lyxade sedan till det med efterrätt och varsin cappuccino.

Av Emma Lundberg - 14 januari 2013 19:11

Hejhej!


Den 6e januari var jag på spansk mark igen och det känns både bra och dåligt. Härligt med sol och värme, jobbigt med skola och att vara borta från dem man gillar. Ska vara här i 152 dagar till så de är väl bara att börja vänja sig igen då. Är ju trots allt väldigt tacksam över att få vara här så ska väl inte klaga.


I lördags var jag, Anna, Bea, Emilia och Sofia till Malaga och strosade runt och shoppade. Vi stannade även innan och åt på ikea, kan ju inte tacka nej till lite svensk mat!


 

Anna och Emilia på IKEA.

     

Bea, Anna, Sofia och Emilia utanför IKEA.

   

Sofia och Emilia på ett churros-ställe. De är långa saker som smakar som våffla eller munk som man doppar i socker.

 

Sofia, Emilia, Anna och Bea på Málagas bästa churros-ställe sägs det. 

Av Emma Lundberg - 10 januari 2013 23:56

             

Presentation


Jag heter Emma lundberg, är 16, snart 17 år och kommer från Norrland, från Örnsköldsvik. Just nu bor jag i Spanien, i Fuengirola och studerar andra året på ekonomiprogrammet. Jag tycker om att resa, fotografera, mode och djur. Hemma i Sverige har jag t

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards